אפקט הוואו – תבלין הקסמים ללקוחות חוזרים

אפשר להיות עסק מצליח בלי אפקט הוואו. להיות עסק מקצועי ומקצועני שנותן שירות טוב ללקוחות שלו וגדל בצורה יציבה. אבל אם חשוב לך להיות עסק שלקוחות אשכרה מדברים עליו, שיש לו תדמית של מותג מצליח, שמצליח לעשות קפיצות מטאוריות בהכנסות שוב ושוב ושוב – אתה חייב שיהיה לך את אפקט ה"וואו".

אפקט הוואו הוא מה שהופך את הלקוחות שלך משבעי רצון ללקוחות שעפים עליך, הוא מה שהופך את הלקוחות שלך ממרוצים לשגרירים שמביאים עוד ועוד לקוחות, הוא מה שהופך את הלקוחות המזדמנים שלך, ללקוחות חוזרים.

אפקט הוואו הוא תבלין קסמים שצריך לזרות לאורך כל חיי הלקוח - מהרגע שהוא נחשף אליך ועד.... עד עולם.

אם לתמצת את אפקט הוואו, זהו האפקט שנוצר כשאתה גורם ללקוח שלך להרגיש אחד, יחיד ומיוחד.

מה שיפה באפקט הוואו הוא שיש מיליון דרכים ליצור אותו.

במאמר הזה אראה לך 5 דרכים, שניתן לשלב בכל עסק:

פרסונליזציה -

אחד האתגרים הגדולים בשיווק למאסות הוא לגרום ללקוח שלך להרגיש כאילו התכנים שלך מיועדים רק עבורו.

כשמועדון הפוטבול של צ'לסי חיפש ספונסר הם עשו מהלך גאוני. הם איתרו 33 מנכ"לים פוטנציאליים ולכל אחד מהם שלחו סרטון שיווקי שממחיש איך החיים שלהם יראו כספונסר של קבוצת צ'לסי.
הם שילבו בסרטון את המנכ"ל - את החתימה שלו, את תמונת הפרוטרט שלו על הקיר, ואת השחקנים לבושים בחולצות המשחק עם לוגו החברה שלו. 33 ערכות כאלו, כל אחת מותאמת למנכ"ל הספיציפי, נשלחו. ותקשיבו לזה, 33 (!!!) מנכ"לים המשיכו לשלב המשא ומתן.

הכניסו פרסונליזציה לתהליך השיווק שלכם –

  • כתבו מסרים שמתאימים לקהל היעד במדויק.
  • חלקו את קהל היעד שלכם לקבוצות ולכל אחד שווקו את המוצרים המתאימים לו.
  • גם בתהליך המכירה – אם יש לכם פרזטנצית מכירה אחת אחידה – אתם מפספסים בענק.

דברו עם הלקוח רק על מה שמעניין אותו.


שימו את הלקוח במרכז הבמה.

מרבית בעלי העסקים, קטנים וגדולים, נופלים באותה הטעות.
לאורך כל תהליך הפרסום, שיווק ומכירה הם מדברים על... המוצר והחברה.
אם אתם רוצים ללכוד את תשומת הלב של הלקוח שלכם, דברו איתו על הדבר שהכי מעניין אותו – הוא עצמו.

דוגמא נהדרת לזה הוא קמפיין הבקבוקים של קוקה-קולה. בוודאי אתם זוכרים את הליין שבו הם שיווקו בקבוקים עם שמות עליהם.
אותו מוצר, אותה חברה, אותו קהל יעד. ובום! קפיצה אדירה במכירות.
אנשים, גם אלו שלא קונים קולה בדרך כלל, התחילו לחפש על המדפים את הבקבוקים עם השמות שלהם ושל בני משפחתם.
לא רק שאנשים קנו הרבה יותר בקבוקים, הם שווקו את הבקבוקים. כל הפיד בפייסבוק היה מלא בתמונות שאנשים העלו עם בקבוקי השמות שלהם, בלי שאף אחד מהם ביקש לעשות לייק או לשתף ☺

דרכים לשים את הלקוח שלכם בקדמת הבמה –

  • בפרסום ובשיווק שלכם השתמשו בלקוחות שלכם. לא רק בלוגו שלהם, אלא ממש ספרו את סיפורי ההצלחה שלהם, העצימו אותם.
  • אם אתם מקיימים כנסים בחינם או בתשלום, שלחו הזמנה חינם ללקוחות הקיימים שלכם. אתם יכולים לתת להם תגי שם של VIP, לשמור להם את המקומות הראשונים ואפילו להציג אותם כסיפורי הצלחה. התייחסו אליהם כאל הנכס החשוב ביותר בחברה!
  • בתהליך המכירה: תגיעו לשיחה או לפגישת המכירה כשאתם מכירים את הלקוח,

אתם יכולים לחפש עליו מידע ברשת. בפגישה עצמה הקדישו את החלק הראשון להבין מיהו ומה חשוב לו. כך תוכלו להתאים את פרזנטצית המכירה אליו.

רפי, תרגש אותי...

זוכרים את הפרסומת הזו? 😊

הדרך הטובה ביותר ליצור את אפקט הוואו ולגרום ללקוחות לזכור אתכם ולחזור אליכם, היא לרגש אותם.
תמיד תדאגו לתת להם, מעבר לשירות או למוצר שהתחייבתם אליהם, משהו שהם רוצים אבל לא ציפו לקבל.

למשל, אם אתם מוכרים סיכות לשיער, תוכלו לצרף חוברת עם הסברים כיצד ליצור תסרוקות מושלמות בעזרת הסיכה.
אם אתם חנות מתנות אינטרנטית, תוכלו להשקיע באריזה ולשלוח אותה עם בלון הליום, שממש כיף לקבל.
אם אתם מוכרים קורס דיגיטלי, הוסיפו שיחה אישית עם תומכת הקורס (או איתכם).
צלם חתונות יכול לעלות לדף הפייסבוק שלו, בדיוק שנה אחרי ביום הנישואים של הזוג, תמונה מהחתונה עם ברכה ולתייג אותם.

אל תשכחו לרגש גם את אלו שלא קנו.
למשל, מעצבת גרפית יכולה לשלוח בחג לכל רשימת התפוצה שלה קאבר מעוצב לדף העסקי ברוח החג, לשימוש הלקוחות.

מכירה חוזרת היא בידיים שלכם

תארו לעצמכם שרכשתם צבע לסיוד הבית. לאחר שנתיים, קבלתם במייל או בדואר שובר הנחה המזמין אתכם לרכוש צבע בהנחה כדי לחדש את הצבע בבית.
לקוח שהתכוון לצבוע את הבית יכול לרכוש שוב מאותה חברה, או מחברה אחרת.
צעד כזה מגדיל משמעותית את הסיכוי שירכוש מכם.

כדי להגדיל מכירות חוזרות בעסק, עליכם להבין את מחזור החיים של הלקוח (למשל, עבור ספר, כל כמה זמן האישה צובעת את שערה) ומהם השירותים / המוצרים השונים שהוא נזקק להם לאורך חיי הלקוח.

אתם רוצים ליצור מצב בו אתם "קוראים את המחשבה של הלקוח" ומציעים לו בדיוק מה שהוא צריך בזמן שהוא צריך.

למשל, אם לקוח רכש מכם צעצוע לילד בן שנה, לאחר שנה תשלחו לו הצעה לצעצועים המתאימים לילד בן שנתיים וכך הלאה.

ככל שתחזיקו במסד הנתונים שלכם יותר פרטים על הלקוח, כך תוכלו להציע לו הצעות מדוייקות יותר, ליצור עבורו את אפקט ה"וואו" וכמובן להגדיל מכירות.

לשבור מיתוסים

באחד ממעברי הדירות שלי, שוחחתי טלפון עם מוביל וקבענו שיגיע אליי כדי להעריך את תכולת ההעברה ולתת הצעת מחיר בהתאם. קבענו לשעות הערב, ואני ציפיתי לקבל בחור גדול מימדים, מיוזע ומלוכלך לאחר יום עבודה (כן, סטיגמה).
בדיוק בשעה שנקבעה צלצל בפעמון בחור צעיר, לבוש בחולצה מכופתרת חגיגית ומדיף ריח נפלא. הוא החזיק בידו טאבלט, שאל כמה שאלות, מלא נתונים והוציא לי במקום הצעת מחיר למייל.
חווית הלקוח הנהדרת, בעיקר אל מול מה שציפיתי, היא זו שגרמה לי לסמוך עליו ולחתום על העסקה במקום.

אפקט הוואו נולד פעמים רבות מתוך שבירת המיתוס של הלקוח.
מצאו את ההתנגדויות של הלקוח, את כל האמונות שיש לו לגבי המוצר או השירות שלכם שמונעות ממנו לרכוש מכם, ותראו לו אחרת!

אתן לכם דוגמא –
הגיע אליי ספר שעוסק בהחלקות. להחלקות, בצדק גמור, יצא שם רע של פוגעות בבריאות ואפילו מסרטנות. הספר הזה עובד עם סוג החלקה שהוא לגמרי בטוח לשימוש ואינו מזיק לעור. בסרטוני השיווק הראינו כיצד הוא מבצע החלקות ללא כפפות. הוכחה לכך שהחומר אינו שורף ומזיק.

כך אפשר לראות את מקדונלדס, המסמלת את האוכל זבל (junk food), מציבה בראש השיווק שלה את ההמבורגר הבריא (נכון או לא, מדד המכירות קבע שהצרכן השתכנע).
כך גם שוק החלב והביצים הודף את מתקפת הטבעונות שמציגה חיות סובלות ומציג ביצי חופש ופרות רועות באחו הפתוח.
וכמובן, קמפיין הסקפטיים לתרופה מונעת התקרחות שמציב בלב הקמפיין את החסם המרכזי של הלקוחות שלו.

ועכשיו יש שאלה מרכזית שכדאי שתשאל את עצמך -
איפה אפקט הוואו בעסק שלך?

נעה דורון
noa@noadoron.co.il | 054-7886725
נועה דורון - מוציאה עסקים לאור
noadoron.co.il