לנהל את התקציב באופן חכם באמצעות עסקאות ברטר | אדית שטיינברג

האם אתם בעלי עסקים, פרילנסרים או עצמאיים? אם כן, אתם מודעים לסטטיסטיקה העגומה כי 96% מהעסקים הקטנים נסגרים תוך 10 שנים? יש לכך סיבות רבות אך בימינו, בעידן האינטרנט, היזמות החברתית, חכמת ההמונים והמדיה החברתית המשגשגת, אפשר לשנות את הסטטיסטיקה ולא צריך להיות חלק ממנה (כן צריך להיות יצירתיים ולחשוב מחוץ לקופסא!)...
כבעלי עסקים אנו חייבים להיות יצירתיים, חדשניים, להמציא את עצמנו מחדש ולדעת לנצל הזדמנויות. אחת ההזדמנויות הגדולות של התקופה הזאת היא להכיר את תחום "הכלכלה השיתופית" ואת האפשרות לעשות ברטרים על מנת להקל על תזרים המזומנים של העסק ותוך כדי כך, לקשור קשרים חדשים עם לקוחות וספקים (כי כל ספק הופך ללקוח) ולצמוח בכיף וללא סיכון מיותר.

הכלכלה השיתופית
השילוב של יוקר המחיה + המשבר הפיננסי שפקד אותנו לפני עשור + התפתחות המדיות החברתיות והאפשרות להתחבר בקלות (ולדעת המון על האדם הניצב מולך), אפשרו לבעלי עסקים לחפש אלטרנטיבות חדשות בעידן פיננסי מאתגר. העולם השתנה והצורך בחזון בהיר ובפתרונות חדשים הולידו את תחום הכלכלה השיתופית והיא מתייחסת בין השאר, למצב שבו פלטפורמות מציעות גישה ישירה למשאבים ושירותים המוצעים על ידי אנשים אחרים ללא תיווך הגופים והמוסדות הגדולים ששלטו עד כה באותה נישה. לדוגמא: Airbnb מאפשרת לשכור חדרים ודירות מבעלי נכסים ועל הדרך לחסוך כסף בהשוואה לשהייה במלון. הכלכלה השיתופית מתחלקת לפלטפורמות שמאפשרות לנו להשכיר ולשכור, לקנות ולמכור, ולהחליף (לברטר) זה עם זה, ישירות אחד מהשני ללא תיווך וכך אנו יכולים לחסוך כסף רב או להרוויח כסף נוסף משימוש בפלטפורמות חדשות. למידע נוסף על הכלכלה השיתופית.

עסקאות ברטר וסחר חליפין
כחלק מהכלכלה החדשה עסקאות ברטר (סחר חליפין) חזרו לאופנה עקב יתרונותיהם הברורים.
עפ"י ויקיפדיה - סַחַר חֲלִיפִין (באנגלית: Barter; "בַּרְטֶר") הוא שיטת מסחר המבוססת על החלפת סחורות ושירותים בין שני אנשים או יותר. בשיטה זו לא קיים מוצר אשר מוגדר כאמצעי חליפין (כמו הכסף בו נעשה שימוש בימינו), ולפיכך אין הבחנה בין קונה ומוכר, מפני שכל משתתף בסחר משמש בו זמנית הן כקונה והן כמוכר.
תחשבו כמה כסף יכול עסק לחסוך וכיצד יוכל להקל על תזרים המזומנים אם בתמורה למוצר/שירות שלו הוא יוכל לדוגמא, לעבור תהליך מיתוג, לעצב לוגו לעסק או באנרים לפרסום, להדפיס כרטיסי ביקור, להשתתף בסדנאות, לבנות אתר אינטרנט, לשווק באינטרנט את המוצרים של העסק, לקבל טיפולים לנפש או לעבור תהליך של אימון עסקי. כל הדברים האלה מצטברים לסכומי כסף גדולים. עסקאות ברטר מאפשרות לאזן תקציב, לצמוח בקלות ויכולות לעזור מאוד לעסקים בתחילת דרכם ולעסקים שרוצים לעלות לרמה הבאה – קודם כל לשרוד, ואז גם לצמוח ולשגשג.

עסקאות ברטר מתאימות גם לבעלי ידע, זמן וכישורים שכרגע אולי אין מי שישלם לכם כסף עבור זה, אבל אתם בהחלט יכולים לקבל בתמורה דברים ששווים המון כסף ולשפר את איכות חייכם. לכל אחד יש עוד מה להציע גם כשלא מתפרנסים מזה וכל אחד יכול להפיק מהמשאבים שלו הרבה יותר.
עסקת ברטר הינה דרך מעולה לצמוח במקסימום סיכויים ובאפס סיכונים, הדרך לקבל את מה שאתה רוצה או צריך בתמורה למה שאתה יודע לעשות טוב או בתמורה למה שקל לך לתת. אם עושים את זה נכון – בהוגנות, במחשבה, בבחינת האדם שעימו משתפים פעולה, יהיו פה רק מנצחים.
למה? כי קל לנו לתת את מה שאנו טובים בו ויודעים לעשות, וזה מביא ערך עצום לצד השני שמתמחה ומכיר דברים אחרים. לפעמים זה כל כך קל לנו שלא נעים לנו אפילו לבקש תמורה כי אנחנו לא מבינים מה הביג דיל וכמה זה שווה לאחר...
לפני כמה שנים כשהתחלתי לחקור את נושא הברטרים, גיליתי שכמעט כל מי שאני מכירה, עושה ברטר (גם אם הוא לא קורא לזה כך). החל מאנשים פרטיים, פרילנסרים ועסקים קטנים ועד לארגונים גדולים וממשלות שמחליפות אורז בתמורה למחשבים...

חוויה אישית
לפני 11 שנים סיימתי לימודי קידום אתרים. החלום שלי היה להפוך לעצמאית עם לידתה של בתי. אני זוכרת שכשסיימתי את הקורס והחלטתי שאני קופצת למים ופותחת עסק, אחת השאלות הראשונות שחלפו במוחי (והפחידו אותי..) היתה "מאיפה אשיג את הלקוח הראשון שיעשה לי ספתח?... לא היה לי ניסיון מקצועי עדיין, לא היה לי מה להראות, ולא ידעתי ב – 100% שזה באמת עובד... ואז הגיעה אליי הלקוחה הפוטנציאלית הראשונה. ידעתי שהיא קיבלה כבר מספר הצעות לקידום ורציתי להציע לה "הצעה שלא ניתן לסרב לה". נפגשנו ובשיחה בארבע עיניים היא סיפרה לי שהיא כותבת יפה (העסק שלה היה בכלל בתחום סידור הבתים). מאחר ואני הייתי זקוקה באותה עת לכותבי תוכן, הסכמנו על החלפה – אני אקדם לה את האתר והיא בתמורה תכתוב עבורי תכנים. שתינו הרגשנו שאין לנו מה להפסיד... כשלא מוציאים כסף מהכיס, קל יותר לסגור עסקה כי לא מרגישים סיכון. מהר מאוד קידמתי את האתר העסקי של אותה לקוחה למקום הראשון במילות מפתח מובילות (קידום אתרים לפני 11 שנים, היה שונה לחלוטין ממה שהוא היום) והיא היתה כל כך מרוצה שהיא הביאה לי את הלקוחה הבאה ומשם העסק התפתח ושגשג.
חשוב לדעת איך לעשות ברטר – צריך לבחור ספק שהיית בוחר אותו גם אם היית צריך לשלם לו כסף. כלומר, אסור להתפשר על איכות, והעסקה חייבת תמיד להיות win-win לשני הצדדים. בעסקת ברטר יש לכם אפשרות לקבל דברים שאולי לא הייתם מפרגנים לעצמכם בדרך אחרת (מיתוג לעסק, אתר חדש, מנוחה בצימר, טיפול הוליסטי, הפלגה על יאכטה, ייעוץ עסקי ועוד) או שגם אם כן, אתם משאירים את הכסף ואת תזרים המזומנים של העסק, עבור דברים אחרים, ועל הדרך מרוויחים לקוח נוסף ושיתוף פעולה חדש שיכול לקחת אתכם למחוזות רחוקים שלא חלמתם עליהם.

ברטרלנד
הוקמה כפלטפורמה עסקית - חברתית חינמית ממקום של תרומה לקהילה העסקית שאנו חלק ממנה. החזון שלנו הוא ששיתוף פעולה יהיה המטבע החדש של העסקים ושל כל האנשים היצירתיים שרוצים להפיק את המירב ממה שיש להם.
אנו שואפים כי בעלי עסקים יצליחו להפחית את העלויות שלהם באופן ניכר באמצעות עסקאות ברטר, ושאנשים מחוץ למעגל העבודה יצליחו להפיק את המירב מהכישורים, ידע, ניסיון בשילוב הזמן הפנוי העומד לרשותם ואף להפוך לבעלי עסקים ולהתחיל קריירה שנייה בהצלחה.
ברטרלנד הוקמה על מנת לשפר את איכות חיינו ולחיות חיי שפע, אושר, עשייה, הפריה הדדית, הגשמה ומימוש מועצם! כל שנדרש על מנת להצטרף הוא להירשם באמצעות שם ומייל, להעלות בחינם הצעה לברטר ולפנות בצורה ישירה לבעלי עסקים כמוכם שכבר הציעו ברטר באתר.
נשמח לראותכם מצטרפים אלינו בחינם ובונים איתנו ביחד קהילה חדשה של שיתופי פעולה מנצחים!