כדי להקים עסק צריך משאבים, איך להתגבר על החששות המלוות פתיחת עסק חדש | גיא ברנע

שנים לימדו אותנו שבשביל להצליח צריך להשקיע – והרבה. חצי נכון. להשקיע. אבל הרבה? הרבה זמן, הרבה מחשבה, הרבה יוזמה – אבל לא חייבים הרבה כסף.
הישארו איתי לכמה דקות, ואתן לכם שלל עצות כיצד תוכלו לעשות את זה, אפילו כמעט ולבד, בלי פתיחת משכנתה נוספת.

אז נכון, המילה לבד מפחידה לפעמים. אני מסכים עם זה. בתכל'ס – אני גם מאמין ומלמד שכל אחד צריך להשקיע במה שהוא משחק איתו. אפילו לא במה שהוא טוב איתו, אלא במה שהוא משחק איתו.
בשביל עו"ד לכתוב חוזה או לטעון בבית משפט זה משחק. רובם נהנים מזה. יהי העו"ד בכיר ביותר, כשמדובר אפילו בהפקת כרטיס ביקור או שליחת ניוזלטר ללקוחות לכבוד החג – זו כבר משימה שיכולה להיות קשה עד בלתי אפשרית.
בשביל זה אנחנו נעזרים בבעלי מקצוע. בעלי מקצוע המחולקים לשתי קבוצות: אלו הקופצים על אותו עו"ד וחבריו כעיט הצולל אל עבר קרבנותיו, מנצלים את בורותו בתחום המבוקש ואת פחדיו (ופחד הוא אחד מאנשי המכירות המובילים), ואלו, הפועלים כמו אותם ילדי משמרות הזהב, הנותנים יד ועוזרים עד למעבר המושלם.

אז בוא נראה מה אתם יכולים לעשות, ואפילו לבד. עסק חדש, לדעתי, חשוב מאד שיהיו לו הדברים הבאים:

  • דומיין (כתובת אתר, השם שמגיע בדרך כלל מיד לאחר ה www.).
  • לוגו.
  • חשבון פייסבוק + דף עסקי בפייסבוק, דף שנראה טוב, מציג את פעילות העסק וכל הדרכים לפנייה.
  • מספר טלפון ייצוגי, המוצג כמספר נייח, לא נייד (כל עוד חשוב לעסק לא להראות כ One Man Show).
  • אתר, בין אם עמוד אחד או יותר, אך סוג של תעודת זהות אותה יבחן תמיד הלקוח הפוטנציאלי.
  • מענה קולי (מומלץ, לא חובה).
  • כרטיס ביקור. כן, כן, מנייר, בלי קשר לכרטיס דיגיטלי, אלקטרוני, וירטואלי או פסיכואנליטי.
  • מחשב (לפטופ או נייח).
  • 15 דקות לקידום בוקר ו 15 דקות לקידום אחה"צ.
  • זמן למשפחה – ולו לפחות פעם אחת באמצע השבוע.

עד לכאן אני שומע את המצקצקים בלשונם למקרא הרשימה... "הרי מדובר כאן באלפי שקלים" יאמרו 'המבינים' ו'הידענים'.
אז זהו, שלא.

נתחיל עם דומיין: נכון, ישנן חברות שיציעו לכם דומיין ב 100 ₪, 200 ₪ ואפילו נתקלתי בהצעה של 300 ₪. הרבה מלקוחותיי העדיפו לשלם את מאות השקלים "רק שיעזבו אותי בשקט, אני לא מבין בזה". אז הנה, תבינו: דומיין טוב הוא:

  1. דומיין המייצג את שם החברה.
  2. קל לכתוב אותו.
  3. קל להעביר אותו בטלפון.

למשל, חברה לייצור מכשירי רדיו אדומים בשם 'ים'. המחשבה הראשונה שעולה בראש היא משהו בסגנון: www.seareddigitalradio.com. בערך 80% סיכוי לשגיאות כתיב וחוסר הבנה מצד הלקוח. "סי כמו ים או כמו האות סי? D אחת או שתיים?"


העצה שלי? אחד לשופוני אחד לתכל'ס, ז"א, הייתי קונה את www.seareddigitalradio.com לשופוני אבל קונה ומקדם את www.srdr.com וגורם לכל מי שמגיע לכתובת הזו, לקפוץ אוטומטית לכתובת הרשמית והארוכה (ראו דוגמא ב: www.guy.co.il ). נשמע מסובך? הכי לא שבעולם. נשמע יקר? ממש לא. לגרום לדומיין אחד לקפוץ לשני היא פעולה פשוטה וכל רשם דומיינים ישמח לעזור לכם לבצע את זה.

שתי חברות הוגנות יש בארץ לרכישת דומיינים: גלקום שם תוכלו לרכוש דומיין בעלות החל מ 48 ₪, Box, שם תוכלו לרכוש דומיין בעלות של 49 ₪ לשנה, ואם אנגלית לא מפחידה אתכם, Go Daddy, עם יופי של ממשק ומאות סיומות שונות. בימים של מבצעים תוכלו למצוא דומיין בעלות של דולר..
כיום, אין חשיבות גדולה עם סיומת הדומיין שלכם היא com או co.il.

אז יש לנו דומיין, זה הזמן ללוגו.
חיפוש בגוגל תחת המונח: 'free logo', יציג בפניכם מאות אתרים, בדרך כלל ה FREE מתייחס לעיצוב הלוגו, ואם תרצו לקבל אותו באיכות הדפסה, תאלצו להפרד מ... בין 10$ ל 30$. נורא? ממש לא, הרבה פחות ממאות ואלפי שקלים, ולדעתי, עסק קטן ומתחיל אינו צריך להשקיע בשלב זה במאות שקלים.
אני מאד אוהב את ממשק העבודה של Graphic Springs, ידידותי, מאד נעים לעבודה ולא יקר. המינוס – הכל באנגלית. ניתן גם להעזר בשרות המעולה של Fiverr, חברה ישראלית המציעה שלל שרותים בעלות של החל מ 5$, ועם קצת מאמץ תוכלו למצוא גם נותני שרות בעברית.

פיייסבוק:
עולם ומלואו וכיום חובה להיות חלק ממנו. יש צורך להתייחס לפייסבוק כאל פלטפורמה עסקית וחברתית, ולא כאל חברתית ועסקית, מה שאומר – מאד מאד מומלץ לאשר את כולם כחברים, להתחבר לכמה שיותר אנשים ולהבין שמדובר כיום בפלטפורמה הטובה ביותר לקידום העסק במינימום השקעת זמן וכסף.

לאחר שפתחתם חשבון פרטי, פתחו דף עסקי. חשוב מאד בדף העסקי לציין את כל המידע על העסק, כתובת, טלפון, סוג העסק, שעות עבודה וכד' – כל זה עוד לפני השקתו. בתור תמונת פרופיל (התמונה הקטנה), שימו את הלוגו, והכי חשוב, תמונת הקאבר – חייבת להראות מקצועית ולתת בהצצה ראשונה את שם העסק, מהות העסק והדרך המהירה ביותר ליצירת קשר. נשמע מסובך? נשמע יקר? ובכן, נתקלתי בחברות הגובות 1,600 ₪, 1,200 ₪, 600 ₪ וכד על פתיחת דף עסקי בפייסבוק. אנחנו גובים 49 ₪, והנה הדרך שלכם לעשות את זה לבד, מקצועי וללא תשלום!
אחד הכלים החזקים ביותר (חינם) להכנת קאבר לדף עסקי הוא Canva. באמצעות האתר תוכלו להכין קאבר שיראה הכי מקצועי בעולם ויעלה לכם באזור ה 30 דקות גג מהחיים שלכם...
השלב הבא, הוא לחפש קבוצות בהן השיווק שלכם יכול לעזור. אם יש לכם חנות כלי בית הממוקמת ביהוד, עליכם להרשם לכל הקבוצות באזור, החל מ: מאמהות עסוקות ביהוד (שם שהמצאתי) דרך כמה כיף לטייל ברמת אפעל והורים לילדי בית ספר סביונים ועד תפוזים במגשימים. 'כל מה שיכול לפגוע – מתאים. מה הכי גרוע שיכול להיות? יוציאו אתכם מהקבוצה. או כמו שקרן מור אומרת: אוי יו יו...,
הרשמו כל יום לכעשר קבוצות. לא יותר, אחרי חודש אתם עם מאגר שיווקי מכובד מאד.

אז – בדף העסקי, כתבו 4-5 שורות אודות העסק או מוצר שאתם רוצים למכור או פשוט על השרות שלכם, אם אין אתר צרפו תמיד מספר טלפון. ועכשיו מתחיל הכיף. את המאמר שתפו דבר ראשון בעמוד הפרטי שלכם.
כל בוקר, עם כוס הקפה של הבוקר, שתפו את המאמר ב 10 קבוצות. לאט, באיזי ולא יותר מעשר.
כל בוקר, כל יום – התוצאות יפתיעו אתכם – והפעולה – לא עלתה כלום חוץ מ 15 דקות מהחיים.
גם זה גדול עליכם? לפני שתפנו לחברות המציעות לכם שרות דומה תמורת 999 ₪ עד 9,999 ₪ לחודש, נסו את מערכת Da Promoter, קידום אורגני בעלויות מגוחכות...

מספר טלפון ייצוגי:
פעם, להזמין קו טלפון היה פרוייקט מטורף.
היום להזמין קו טלפון וירטואלי (כזה שלא דורש טכנאי שיבוא ויתקין) ולבקש שהמספר יופנה בסוף לטלפון הנייד שלכם, עולה כמה שקלים בודדים בחודש אך מציג אתכם כבר כחברה מבוססת ורצינית.
זה השלב הראשון. רוצים עוד? בעלויות של בין 15$ לחודש ל 59 ₪ לחודש (דברו עם סתיו המקסימה מחברת PayCall בטלפון 03-7173333 ומסרו ד"ש ממני) - תוכלו להציב גם מרכזיית ניתוב שיחות הכי מקצועית שבעולם, לעבוד נכון ולצאת אל העולם כחברה רצינית ומכובדת.
ועם כל זה, מצאו פעם בשבוע בה אתם זורקים הכל מהידיים בשעה חמש אחה"צ, והולכים הביתה לאשה ולילדים – כי כולנו חיים פעם אחת, וזה הדבר החשוב ביותר בחיים.