לכל עסק דרושה תכנית עבודה, מהי התכנית שלכם? | רות זיו

שוב פעם סיננת למחשב 'שאת שונאת שיווק דיגטלי', שוב פעם אתה בלחץ מסוף החודש? לכל עסק דרושה תכנית עבודה, מהי התכנית שאתם הולכים לבנות לעצמכם?

דרושה הבנת קהל יעד ותכנית שיווק מתאימה:

כשקמים בבוקר: דוחים את כל משימות השיווק לסוף היום, ליום שלמחרת ושוב לסופו.
כשמגיעים לרגע: מסננים 'אני שונא שיווק דיגטלי'
בנטוורקינג: העסק שלי מתאים ל-כ-ו-ל-ם.
בחלומות: תור ארוך שמשתרך לקבלת השירות.
במציאות: אף אחד לא מצלצל.

שורה תחתונה: נדרשת הפרדה בין שיטות השיווק השונות שמתוכן צריך לבחור את זו המתאימה לך, לבין בנית אסטרטגיה שיווקית הכוללת את התשובות לשאלות הבאות:
1. מי הלקוחות הראשונים שיקנו ממך מוצר ריווחי?
2. איפה הם מחפשים שירות/ מוצר כשלך?
3. איך לחשוף את העסק שלך בפניהם בשלוש דרכים שונות, בהתאם לתשובות הקודמות.


דרושה תכנית לבנות את העסק מהיסוד:
כשקמים בבוקר: עושים את מה שעשינו אתמול, הלקוחות של אתמול יהיו גם אלו של מחר או דומים להם.
כשמגיעים לרגע: נזכרים שבכלל רצינו לעשות עסק אחר.
בנטוורקינג: למה להגיע? הלקוחות שלי כבר מוצאים את הדרך אלי.
בחלומות: עסק שנותן שירות אחר, קהל יעד אחר שמעריך את היכולות, פריצה עסקית וזיקוקים.
במציאות: עוד יום אפור של שגרה.

שורה תחתונה: העסק הקיים שלך נבנה מאליו, על סמך קהילה שמכירה במקצועיות שלך, מוצר נדרש בשוק, וקלות רכישה ממך. אבל בעצם זה לא באמת העסק שייחלת לו. לכן בדיוק כמו כל עסק אחר, צריך להתחיל לבנות אותו מהיסוד וברצינות, להבין בדיוק את תמהיל המוצרים החדש שלך, קהל היעד שלו, אסטרטגיה ותשתית שיווקית ולהתחיל לעבוד מחדש. מומלץ לעשות את המעבר בסבלנות עמ לאפשר לתהליך הצמיחה להתממש.


דרושה תכנית תקציבית מסודרת:
כשקמים בבוקר: רצים מיד לעבוד, למכור עוד, לדרוש כסף מלקוחות, להתנצל לספקים ושוב לעבוד, אין שעה לעבודות.
כשמגיעים לרגע: לא מגיעים, מחכים לטלפון מהבנק.
בנטוורקינג: למי יש זמן?
בחלומות: הכסף רודף אחריך, המספרים רצים בחלום, עולים ומטפסים.
במציאות: אותו הדבר רק הפוך, הכסף בורח ממך.

שורה תחתונה: אחד המרכיבים החשובים בעסק, אם לא החשוב מכולם הוא ניהול כספים. ניהול כספים איכותי דורש מיומנות וידע. תכנית תקציבית ובמידת הצורך נטילת אשראי מתאים תאפשר לך לנהל עסק עם שעות עבודה מסודרות, עם חלומות שאפשר להגשים. ואם לעשות את התכנית לבד קשה לך, זה בדיוק הזמן לקחת יועץ מומחה בניהול תקציב.

דרושה סבלנות ותכנית פיתוח קשרים:
כשקמים בבוקר: בוחנים את כל הסטטיסטיקות המוצלחות בפעילויות השיווקיות השונות.
כשמגיעים לרגע: הטלפון דומם.
בנטוורקינג: מספרים ל-כ-ו-ל-ם כמה העסק מצליח ומתאים ל-כ-ו-ל-ם וכמה אתם משקיעים עליו.
בחלומות: יש לי את המוצר ה-כ-י מיוחד ביד.
במציאות: המוצר המיוחד נשאר ביד שלך.

שורה תחתונה: שיווק מוצר בפרט אם הוא מוצר חדש בשוק, לוקח זמן, משתי סיבות:
1. לשוק לוקח זמן לעבד את הפרסום שלך ולממש זאת למכירה. כל זאת בתנאי כמובן שהשיווק עקבי.
2. לך כעסק לוקח זמן להבין מי בדיוק הקהל שלך, מה המסרים שמניעים אותו לפעולה ואיך הוא אוהב לקנות מוצר כשלך.
את הזמן הזה שלא ניתן לדלג מעליו כדאי לנצל לשניים, דיוק במוצר ובמסרים שלו, יצירת קשרים עם קולגות ופרסונות חשובות בתחום, כדי להעמיק את ההצלחה שתבוא בזמנה.


דרוש חיבור למציאות ותכנית לביצוע:
כשקמים בבוקר: משוטטים שעה בפייסבוק, חצי שעה בסרטון הסבר עסקי, ואח
כ שוב בכנס עסקי.
כשמגיעים לרגע: הוא לעולם לא מגיע.
בנטוורקינג: איך אפשר לתמצת את העסק בדקה, יש בו כל כך הרבה דברים מדהימים ומיוחדים ועוד סופרלטיבים.
בחלומות: כותבים על העסק בעיתון.
במציאות: שבועיים אחרי עוד מדברים על זה שמישהי התקשרה להתעניין באחד ממוצרי העסק.

שורה תחתונה: דרושה תכנית לביצוע. ההצלחה לא תגיע מכנסים עסקיים, וסימוני "אהבתי" בפייסבוק. אלא רק מפעילות עקבית ושוטפת לקידום העסק, משיחות מכירה נכונות, מפעולה מוסדרת לפי תקציב, קהלי יעד, ותמהיל מוצרים אפקטיבי. זה הזמן לעצור את רכישת הידע ומסמוס הזמן ברשתות החברתיות, להבין מה עוד לא קיים בעסק וצריך לבנות אותו, ורק אז ללכת להקשיב להרצאות מתאימות/ לקחת יעוץ ולפעול ברשתות החברתיות באופן שמקדם את העסק שלך.


דרושה תכנית לפיתוח השלב הבא:

כשקמים בבוקר: עולם כמנהגו נוהג, הכסף ממשיך לזרום מהעסק הלקוחות מבסוטים, והיום קצת מעונן.
כשמגיעים לרגע: במראה רואים הצלחה, אבל הלב כבר לא שם.
בנטוורקינג: כולם כבר ממליצים עליך, הדקה שלך כבר מזמן נעשית באופן מושלם.
בחלומות: משהו לא שקט שם.
במציאות: גם, כאילו הכול בסדר.

שורה תחתונה: יזמות היא לא דבר שנעלם עם ההצלחה, להפך התיאבון רק גדל. זה הזמן לבדוק איפה המטרות הבאות? הגדלת הכנסות, פיתוח מוצרים חדשים, פניה לקהלי יעד חדשים או משהו חדש לגמרי.
לזכור שכמו שהעסק הזה לא הצליח ברגע, ואם כן אז זה רק פוקס, גם את השלב הבא צריך לבנות באופן מסודר, מוצר ברור, הגדרת קהל יעד ופיתוח אסטרטגיה שיווקית מתאימה, לא לשבור מיד שמאלה, אלא בהתאמה.