העבודה על המגזין הזה לוותה בהרהורים רבים, במחשבותיי ראיתי עוד ועוד עסקים, כולם חכמים, מוכשרים, רציניים. מעטים מהם גיבו את עבודתם בתוכנית עסקית מסודרת. וכשאני מדברת על תוכנית עסקית אינני מכוונת לזו המיועדת כשרוצים השקעה / אשראי אלא על תוכנית שמבהירה מהם היעדים העסקים הקרובים מבחינה מעשית ותקציבית, ולאן רוצים להגיע בסוף.
ולא סתם זהו אתגר לעסקים ועצמאים, זה קורה כי יש פחות מידי מידע ברור אודות השלכות הפעילות העסקית, ויותר צורך בלהביא את המשכורת הביתה.
במגזין הזה בחרנו לפרוט בפניכם נושאים שונים שניתוח עסקי מקדים יועיל להם, וזוויות חשבונאיות שונות - שיקלו עליכם את הניהול העסקי ויאפשרו לכם להצליח יותר.
שימו לב למידע אודות פתרונות קיימים לניהול עסקי יעיל, חלקם אף יופיעו לכם בתוך המאמרים.

קריאה מהנה!
רות זיו



בשביל מה צריך תכניות עבודה, תכנית שיווק וניהול תקציב?
איך זה שלא כולם מבינים את היתרון הפשוט בתכנון קדימה?
איך יכול להיות שעסק מתנהל ללא תכנון תקציבי?
איך ניגשים לפרויקט, קטן כגדול, בלי להציב יעדים, להגדיר תקציב לפעילות?
מי שלא מתכנן, איך ימדוד הצלחה?
ממש לפני ימים אחדים ניהלתי שיחה טלפונית עם לקוח פוטנציאלי, שהגיע אלי דרך גוגל. הסיבה שבגללה פנה אלי היא כי הוא כבר עשה הכל בשיווק ושום דבר לא מניב תוצאות. נשמע מוכר? הייתם בסיפור הזה? כמה פעמים אתם מרגישים שאתם עושים ה כ ל וכלום לא עובד?
יכולות להיות מספר סיבות שבגינן השיווק לא עובד, אבל חלק גדול מאוד מהמקרים נובע מתכנון לקוי. אם מחליטים לפעול בערוץ מדיה מסוים, ניקח לדוגמא את פייסבוק, אבל הלקוחות לא נמצאים בהקשבה בפייסבוק, נוכל למצוא את עצמנו משקיעים זמן וכסף, ללא תוצאות, כלומר, ללא המרת לקוחות. התכנון הוא לא רק בהקצבת ה 100-1000 ₪ לקמפיין, התכנון הוא להבין איפה הקהל נמצא ומה הדרכים שלנו להגיע אליו.
כמה זמן נצטרך להשקיע כדי להביא את הלקוח הבא.
איך לתכנן את התקציב לכל פעילות – אם לא נגדיר את הרווח שאנחנו מצפים להגיע אליו מפעילות מסוימת, איך נדע כמה להשקיע בקידום של אותה הפעילות?
אם אנחנו רוצים לרכוש ציוד חדש לעסק, האם נעשה זאת רק כשיש מזומן בקופה, או שנדאג לכך שיהיה מזומן בקופה, גם אם לא באמצעות מכירה?
ישנן דרכים שונות לנהל תקציב, לדעתי, אין הבדל בין חברה לעסק קטן, לכל אחד מאתנו אותה אחריות לניהול אפקטיבי של העסק / החברה שלנו.
מזמינה אתכם לקרוא מגוון רחב של מאמרים שכולם עוסקים בתכנון, בניהול נכון, מתוך מטרה אחת – להצליח!

קריאה מהנה!
טל פרנק בן משה