איפה שמים את הכסף, בפרסום באינטרנט? | אנידור חקק

גוגל, פייסבוק, טבולה, אאוטבריין, לינקדאין, קידום תוכן, קמפיינים, המרות, בניית קהלים, משפכי שיווק... מבולבלים? גם אנחנו!
האמת שדי בצדק, זירת השיווק הדיגיטלית כמעט העלימה לגמרי את העובדה שעד לא מזמן היו חיים מחוץ לאינטרנט וגם תקציבי השיווק הופנו בעיקר לזירת האופליין, שם על פי רוב העסקים הקטנים התקשו להתבלט.
Digital – מי שלא שם לא קיים!
עברו השנים שהיינו צריכים לשכנע אתכם ליצור נוכחות באינטרנט. היום זה כבר ברור והיום הפוקוס העיקרי הוא להתאים את עצמנו למקום שבו כולם נמצאים – המובייל. המובייל גרם לכך שהגולשים והלקוחות שלנו נמצאים כל הזמן אונליין ובכל רגע נתון הם יכולים לפנות אלינו.
נשאלת השאלה – איך מושכים את הקהל הנכון ואיך משקיעים נכון בתוך האוקיינוס הזה של הפלטפורמות השיווקיות?

כמה שאלות שינחו אותנו:
האם למוצר שלכם יש ביקוש?
כשאני רושם האם למוצר שלכם יש ביקוש, אני מתכוון – האם גולשים מחפשים את המוצר או השירות שלכם בגוגל? יש מגוון כלים ברשת, באמצעותם תוכלו לבדוק אומדני כמות חיפושים לכל ביטוי בגוגל. זה המקום שלכם לייצר נוכחות במקום הנכון ובזמן הנכון בו הגולש שלכם הכי צריך אתכם. אל תשכחו שגם יוטיוב היא חלק מרשת הפרסום של גוגל וגם שם יש מיליוני גולשים בכל יום.

שני אפיקי פרסום עיקריים בגוגל:
האפיק המהיר: בו תשלמו על כל קליק שיוביל לאתר / דף הנחיתה שלכם. היתרון: פרסום מהיר וממוקד. החיסרון: כשהתקציב נגמר – אתם לא קיימים...
האפיק האיטי: קידום אתרים אורגני בגוגל. אורך לא מעט זמן – במיוחד בתחומים תחרותיים. היתרון הוא כמובן ביצירת נוכחות קבועה בתוצאות החיפוש של גוגל ובבניית מותג שמושך באופן טבעי ורציף גולשים חדשים לאתר.

אם יש גולשים המחפשים את המוצר שלכם, כדאי לכם להשקיע חלק משמעותי מתקציב
הפרסום בקידום בגוגל.

איפה הקהל שלכם גולש?
ברגע שאתם משווקים באופן בו אתם מציעים מידע או שירות לגולש שלא בהכרח מחפש אתכם אלא מתאים לאפיון קהל היעד שלכם, אתם למעשה מייצרים שיווק מסוג PUSH – שיווק שדוחף מידע ללקוח.
כדי לעשות זאת אתם קודם כל צריכים לאפיין את קהל היעד שאתם משווקים לו. יש שני אלמנטים שחשוב לכם לברר – מיהם הגולשים שאתם משווקים להם? מה הם צריכים או רוצים ואיפה הם עושים את זה ברשת.
אז נכון, התשובה הטבעית כיום לשאלה איפה הגולשים? זה בפייסבוק, ואי אפשר להתעלם מהרשת החברתית המובילה. היתרון הגדול של פייסבוק הוא קודם כל שכולם שם והרבה מאוד זמן (גם אינסטגרם היא פלטפורמה בבעלות פייסבוק). המידע הרב שפייסבוק מחזיקה על הגולשים שלה, שמאפשר לכל משווק להשתמש במגוון יכולות פילוח כגון: מגדר, מיקום, תחומי עניין, סטטוס (רווק/בזוגיות/מאורס/נשוי/נשוי+) ושלל אפשרויות נוספות. בנוסף פייסבוק מאפשרת לנו לייצר שיווק ממוקד לקהלים מוגדרים מראש (אותם נוכל להעלות לפייסבוק כרשימת כתובות דוא"ל או מספרי טלפון למשל) ולפרסם פרסום ממוקד רק עבורם. אלא אם אתם תחום שפונה לקהל מאוד ספציפי שלא קיים בפייסבוק, אתם חייבים לפרסם באופן קבוע בפייסבוק כדי למשוך קהל חדש שלא מכיר אתכם עדיין.

פלטפורמות פרסום נוספות שכדאי להכיר:

לינקדאין – אם אתם עסק שמשווק לעסקים (B2B) – אתם חייבים להכיר את לינקדאין. אמנם לא קל לשווק בה ולמשוך לקוחות מתעניינים, אך כשמדובר על B2B זה אף פעם לא קל. היתרון הגדול של לינקדאין הוא ביכולות הפילוח שלה. נכון להיום לינקדאין היא הפלטפורמה היחידה שמאפשרת לכם לפרסם במדויק לאנשים שעובדים בחברות מסוימות ובתפקידים מסוימים. זה יתרון אדיר בעולמות ה- B2B.

טבולה ואאוטבריין: טבולה ואאוטבריין הן 2 חברות ישראליות שמובילות כיום את תעשיית קידום התוכן ברשת. אני אסביר, כדי להגיע לקהלים חדשים – הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות כתיבת תוכן ופרסומו ברשת. טבולה ואאוטבריין מאפשרות לכם למקם המלצות והפניות לתכנים שלכם, שיופיעו ישירות באתרי החדשות המובילים בארץ ובכך יגדילו את החשיפה שלכם לקהלי יעד חדשים. זו דרך מעולה ליצור חשיפה חוזרת לקהלים שלא מכירים אתכם ובסוף לייצר אתם את אקט המכירה.

יש עוד מגוון אפשרויות פרסום, שיכולות להיות ממוקדות לקהלים ספציפיים כמו בלוגים מובילים או רשתות חברתיות זוטרות יותר. החכמה בשיווק כיום היא ליצור קמפיינים משולבים בהם הגולש נחשף אליכם במספר זירות – תהליך שבונה אמון טוב יותר ומוביל למכירות גבוהות יותר.