איך מתכננים סדנה רווחית? | קרן רמות

רוצים לדעת מה גורם למנחה אחד למלא אולמות ולאחר להפסיד את המכנסיים?
היי אני קרן רמות ובמאמר זה ריכזתי עבורכם את הנקודות העיקריות שיעזרו לכם לתכנן סדנה מקצועית ונכונה תקציבית, בהתבסס על תוצאות מוכחות בעשרות מבתי עסק שליוויתי, כך שתוכלו להרוויח מהסדנה הבאה שלכם יותר כסף!
זה לא משנה אם אתם רק בשלב התכנון של סדנה או שכבר יש לכם אחת, ארבע או עשרים...
הניסיון שלי לימד אותי שבתור עסק קטן, כדי להצליח, אתם לא צריכים בהכרח להשקיע סכומים גדולים שאין לכם, לעומת זאת אין כמעט מרווח לטעות, וכל פעולה בעסק שלכם צריכה להצדיק את עצמה ולהניב שורת רווח חיובית בסוף החודש.
סדנה היא כינוס של קבוצת אנשים שבחרו להשתתף בתהליך שיקנה להם ערך מוסף ו/או ידע שיסייע להם לשפר תחום כלשהו בחייהם – תחביבי או מקצועי.
סדנה היא מפגש בין צורך לרצון ויכולה להתקיים מפרק זמן של שעות ועד ימים.
סדנה יכולה להיות יזומה או מוזמנת. חד פעמית או מתמשכת.

אז איפה בכלל מתחילים? ומה צריך לעשות?
תתחילו מלעשות 2 דברים :
לשכוח את כל מה שאתם כבר "יודעים" על סדנאות.
ולזכור היכן חבויה נקודת הכוח שלכם!
בכדי ליצור זהות אותנטית ונכונה המתאימה בדיוק לאג'נדה שלכם, צריך קודם כל לנקות את הראש מכל הרעשים.
לשים לרגע בצד את התפיסות המקובלות והמקובעות שיש לכם לגבי איך צריכה להיראות סדנה בכלל וסדנה מהתחום שלכם בפרט, ולהגיע למעין נקודת אפס ,דף חלק.
ואז בשורה אחת להסביר באופן רהוט ובהיר מי אתם ומה הקטע שלכם.
בשוק צפוף ורווי, כשהמתחרים שלכם מציעים אותו דבר כמוכם,
אתם חייבים מסר מפתיע, מסקרן, יוצא דופן, כובש ומטלטל.

מה צריך לעשות כדי שסדנה אכן תצליח וגם תרוויחו ממנה כסף?
תחשבו עליה כעל "מבצע צבאי"- מבצע אט"ב!
ראשי תיבות של ארגון טוב בראש ובראשונה!
להלן שלבי המבצע:

שלב א' של מבצע אט"ב – "דע את התקציב"
עלינו להתייחס ל:

  • עלויות (כולל שכר עצמי).
  • ניתוח מחירי מתחרים.
  • מה יעד הרווח האישי שלנו.

מוזמנים לקבל ממני טבלאות לחישוב עלויות ולתכנון תקציב.


בהתאם לנתונים האלה נדע כמה כסף צריך כל לקוח לשלם

איך לדעת אם לסדנה שלנו יש זכות קיום?
עלינו לבחון את 3 הרבדים הבאים:
היתכנות- כמה פעמים נוכל למכור את הסדנה?
כדאיות- מה המחיר שיהיו מוכנים לשלם עבור הסדנה?
רווחיות- מה הרווח שיישאר לנו ביד אחרי כיסוי עלויות ומיסים?

לאחר שלב הבנת התקציב, חשוב מאוד שנדע כמה שיותר פרטים, על מנת שלא נהיה המופתעים אלא המפתיעים, לשם כך יש צורך בעבודת מודיעין מוקדמת.

שלב ב' של מבצע אט"ב - "הגדר את קהל היעד של הסדנה שלך" – 'איסוף מל"מ'
האם הקהל הוא יותר עסקי? פרטי? קהל נשי או מעורב ?
עלינו להגיע אל קהל היעד המדויק ביותר.
עלינו לתמלל את "השיחה" שרצה ללקוח הפוטנציאלי שלנו בראש, כך שברגע שהוא "יראה" אותה במסרים שלנו, באופן אוטומטי היא תהייה לו מוכרת והוא יבחר אותנו מבין ים ההצעות שמוגשות לו השכם וערב. נתפס בעיניו ככאלה "שמבינים" אותו ויודעים מה עובר עליו ועל כן מגיע לנו את הכסף שהוא עמל עליו כל כך קשה.
אחד הכלים המרכזיים שכדאי להשתמש בו כדי לקבל מידע שישרת אתכם הוא פשוט להשתמש בשאלות לאיתור צורכי הלקוח – במה הוא מעוניין, מה חשוב לו, תקציב, תוכן וכד'. מטרתנו ליצור תקשורת שתניב רכישה איכותית.
תכיר אותו, הוא יאהב אותך, הוא יעבוד איתך ועוד רבים הדומים לו!
זה עובד על עקרון ה- LIKE , אנחנו סומכים יותר, ועל כן נקנה יותר ממי שאנחנו מחבבים.

כעת כאשר יש בידינו את המודיעין הדרוש ניתן להתכונן לחלק המעשי.

שלב ג' במבצע אט"ב - "לקרום עור וגידים" תכנון הסדנה
לעסקים המצליחים ביותר,גדולים וקטנים, יש תבלין מיוחד שמבדיל אותם מאחרים.
לא צריך בהכרח להמציא את הגלגל , החדשנות יכולה להתבטא בנקודת מבט חדשה
הנה כמה שאלות שיסייעו לכם לנסח את שורת המסר של התבלין של הסדנה שלכם.
מה החזון של הסדנה?
איזה סיפוק צרכים של המשתתפים היא תמלא?
מה ניתן לעשות אחרת מהמתחרים והאלטרנטיבות בשוק?
האם הסדנה חד פעמית או תהליכית?

וכן תתייחסו גם טכנית-מה אורך הסדנה? כמה משתתפים?

למעשה אם אתם כבר משופשפים ומכירים את המגבלות השונות, תוכלו לתכנן מלכתחילה בהתאם לאתגרים שאתם מכירים. אך חשוב להבין שלקחת בחשבון רק את המגבלות יגביל גם את החשיבה והמעוף. לכן התחילו הכי גבוה שאתם יכולים ורק אז התאימו את עצמכם למציאות.

שלב ד' במבצע אט"ב – "אסטרטגיית שיווק ומכירות"
כשאנו נדרשים להציג את הסדנה, יש להשתמש במונחי תועלת ולזכור שהנושא הוא הלקוח ולא הסדנה. הלקוח אינו קונה את הסדנה, אלא את מה שהסדנה תעשה עבורו.
עלינו לעורר תחושה של דחיפות- הלקוחות צריכים להרגיש כי הם מוגבלים על ידי זמן ומלאי, בצורה שתתעורר אצלם מוטיבציה לנקוט פעולה. דחיפות זו רק תשפר את החוויה ותדגיש ללקוחות שהם צריכים לקבל את זה עכשיו או שלא תהיה להם הזדמנות לקבל את זה שוב , לפחות, לא באותה צורה/מחיר...

נקודת ההנחה היא שהלקוחות מושפעים מהמוני מסרים ופרסומים, ולכן חומר שיווקי/פרסומי צריך לבלוט ולעבור את "מבחן הדפדוף" שאורכו 2 שניות בלבד. על כן לצד מתן חומר מקצועי מגוון ואמין מעולם התוכן שבו אתם פועלים, נדרשת כתיבה מדויקת של מי אתם, מה יצא להם מהשירותים שניתנים על ידכם ולמה הם חייבים את השירות דווקא מכם.

שלב ה' במבצע אט"ב - "טקטיקת הפעולה"
הפצה של סדנה מורכבת מסדר פעולות, מרווחי הזמן בין פרסום לפרסום קריטיים,
וכן עלינו לדייק בשעות הפרסום ובפלטפורמות ההפצה!
עלינו להתחיל ממעגלים קרובים- פייסבוק אישי, אתר, קבוצות ווטסאפ,רשימת תפוצה וכדומה...
לתת הזדמנות להרשמה מוקדמת עם הנחה משמעותית ומוגבלת בזמן.

  • להוציא ניוזלטר ראשון.
  • לעשות פולואפ.
  • לפרסם בקבוצות רלוונטיות ופורומים.
  • שיתופי פעולה עם קולגות ומוצרים משלימים.
  • הטבות ללקוחות חוזרים.
  • ניוזלטר 2.

וכן הלאה...


מוזמנים לקבל ממני טבלה מרכזת מומלצת לתכנית שיווק תקשורתית

שלב ו' במבצע אט"ב - "המערכה- הסדנה עצמה"

בשוק הרווי של הנחיית סדנאות, בו ההיצע גבוה מכל ביקוש, יש מעט מאוד דברים שאתם יכולים להנחות שלא ניתן להשיג במקומות אחרים. במקום להתמקד במה , התמקדו באיך אתם מעבירים את מה שאתם מעבירים. הבדילו לחלוטין את חוויית הלקוח שלכם וודאו שתהייה מדהימה.
תמיד יהיה שוק לחוויות מדהימות באמת.


לסיכום:
נאחל שכל חיילינו יחזרו הביתה בשלום מהמבצעים שאליהם נשלחו וגם שאתם תחזרו הביתה מורווחים מהמבצע שלכם!!