מה צריך לקחת בחשבון בעת תכנון לוח האירועים השנתי | רביד חכמון

תחילת השנה מזמנת לנו התחלות חדשות, פרויקטים ומשימות רבות יחד עם מחשבות על עשייה, חשיבה קדימה והתארגנות.

זו הזדמנות נהדרת לבצע תכנון שנתי של האירועים בארגון או בעסק שלך, בצורה מחושבת ונכונה , להתייחס לכל התקציב העומד לרשותך ולחלק אותו בהתאם לתכנית שבנית, דבר היכול לספק לך שקט לטווח הארוך ולעשות סדר בדברים.
העצות כאן פונות גם לעסקים קטנים, וגם לארגוניים וחברות. התייחסו לעיקרי הדברים ועשו את ההשלכות בהתאם לעסק שלכם.

1 - לחלק את האירועים לפי הסדר בעסק / בארגון, נושאים, מחלקות ועוד.
לדוגמה חלוקה של אירועי חברה לעובדים- כמו ימי גיבוש וכייף, הכשרת צוותים, מסיבת פורים.
כנסי לקוחות / ספקים – כנסים לכלל לקוחות החברה לספר על מוצר חדש או שרות חדש או התפתחות וכדומה.
חלוקה נוספת היא לפי מחלקות החברה:
מחלקת מכירות/ מחלקת לוגיסטיקה/ מחלקת כספים/ חטיבת שוק מוסדי או שוק פרטי – הכל כמובן בהתאם לארגון שלך. גם כאן ניתן לחלק את התקציב בהתאם לגודל המחלקה והפעילות הצפויה בה.

2 - להתייחס לתאריכים מיוחדים בלוח השנה.
התייחסות לפי חגים גדולים וקטנים, חלוקה של ימים מיוחדים הקשורים להווי ולערכים של החברה או העסק.
לדוגמה בחודש ינואר חל ט"ו בשבט- הזדמנות להתייחס לחלק בעסק שנמצא בצמיחה ! להביא סלסלת פרות יבשים וטריים, או להביא בר שייקים מגניב, אולי הרצאה חווייתית על הערכים התזונתיים בפרות וירקות בשלהי החורף.
בחודש פברואר מתקיים יום המשפחה- אם נחשוב רגע, העובדים בארגון/ הלקוחות הקבועים, הם בעצם כמו המשפחה שלכם- זו הזדמנות נהדרת להתייחס לערך חשוב בארגון ולתת לו משמעות!
בחודש מרץ ב-8.3 חל יום האישה הבינלאומי - זו הזדמנות נהדרת לפנק את כל העובדות בחברה, יכול להיות בצורה של שי קטן או לחלופין ביום פינוק לתשומת לב.
לוח השנה שלנו, יכול לייצר המון הזדמנויות שוות להתייחסות שלכם כחברה או כארגון, השם לו למטרה להשקיע בפרט, בעובד. לתת תשומת לב ולו קטנה, אך משמעותית מאוד למשאב החשוב ביותר בחברה.

3 - ניסיון העבר ותובנות לעתיד.
בחנו אילו אירועים גדולים צפויים לכם השנה בסך הכל- אולי המנהל רוצה לקיים כנס לקוחות גדול, אולי יש מוצר בפיתוח שעתיד להסתיים בקרוב- ודאי תרצו להשיק אותו בצורה חגיגית.
אולי יש תוכן חדש ומעניין שאתם מעוניינים להכניס לחברה כמו בריאות במקום העבודה, או תרומה למען הקהילה- תלמדו קצת על הנושאים החשובים לכם והיערכו עם חומר מוכן כמו הרצאות רלוונטיות, ימי גיבוש בנושא ועוד.
בזמן התכנון התייחסו גם למה כבר היה בעבר, מה עבד והיה נהדר ולא פחות חשוב, מה לא עבד, יש לתת על כך את הדעת. זה יכול לשקף וללמד אותנו המון, אם נשקיע בזה מחשבה לעומק, נדע לשים על כך את האצבע ולתקן.

מניסיון אני ממליצה לכם, הכניסו תכנים שקרובים אל ליבכם, כך החיבור שלכם והעשייה האישית תוך כדי, יהיו כל כך מהנים ונכונים, וזה יהדהד הלאה לכל פעילות שתארגנו ותכניסו לעסק או לחברה.
זו הזדמנות נהדרת לאמן את שריר היצירתיות, להתייחס לתנאים שישתנו, לרענן ולהתחדש, אפילו לבדוק ספקים חדשים, לבחון הצעות מחיר נוספות, לקדם פרויקט השראה מיוחד ועוד.

אבל בעיקר כאשר אתם מתוכננים ומסודרים, מכירים את החומרים עם ראייה קדימה, עובדים עם תוכנית שנתית לפי לוח השנה, יש לכם שקט ושלווה לאורך כל השנה, התקציב מאוזן, אין הפתעות מלחיצות, יש לכם רעיונות מוכנים במגרה, והתגובות יהיו בהתאם, לטובת כולם.

מאחלת לכולנו שנה טובה, שנה של עשייה פורייה ואירועים עסקיים מוצלחים.